FANDOM

Fineasz i Ferb to bajka nadawana na kanałach Disney Channel oraz Disney XD. Opowiada ona o przygodach Fineasza i jego przybranego brata — Ferba, którzy codziennie konstruują niesamowite wynalazki. Oprócz tego w bajce występuje także Fretka — siostra chłopców, która próbuje ich na tym przyłapać i pokazać dowód mamie oraz tacie. Jako dziecko bardzo lubiłam ten serial. Ale był dzień, który sprawił, iż przestałam oglądać tą kreskówkę raz na zawsze...

Była sobota, więc usiadłam przed telewizorem, oczekując na swoją ulubioną bajkę. Odcinek zaczął się dziwnym intrem — wszystkie postaci dzieci były smutne i zgarbione, a intro było czarno — białe. Młodsi bohaterowie poruszali się jak zombie. Zdziwiło mnie trochę, ale pomyślałam, że to jakiś odcinek specjalny. Intro zaczęło się normalnie. Ale tytuł zwalił mnie z nóg: "Dead City" — taki tytuł w bajce dla dzieci? Trochę mnie to zaniepokoiło.

Odcinek zaczął się od wizyty Izabelli w ogródku Fineasza. Była smutna i trochę przygaszona. Spytała Fineasza, czy mogą porozmawiać na osobności. Chłopak zgodził się i ruszyli na spacer. Spacerując, bohaterowie mijali płonące budynki, a kilka chwil później pojawiły się zakłócenia.

— Fineasz, może ty tego nie zauważyłeś, bo chyba jestem dobrą aktorką, ale ja... Zakochałam się w tobie... — zamurowało mnie: czyżbym w końcu doczekała się tej chwili —wyznań uczuć Izabelli co do Fineasza?

Jednak on tylko się zaśmiał i powiedział, że nie interesują go cukrowe laleczki. Izabella jest zrozpaczona i ucieka z płaczem. Następna scena — pokój Izabelli. W tle słychać płacz dziecka. Dziewczyna płacze na łóżku, leżąc i nie widać jej twarzy. Nagle do pokoju Izy wchodzi jej mama i mówi jej, że wszystko będzie dobrze. Następnie kładzie na jej stoliku nocnym tabletki na uspokojenie. Gdy kobieta opuszcza pokój córki, Izabella przez chwilę patrzy tępo na tabletki, a potem szybko łapie je, otwiera i łyka jedną tabletkę za drugą. Przyciemnienie.

Wszyscy płaczą, nawet Fretka. Izabella nie żyje. Fineasz zwyczajnie je śniadanie. Bystrzy wodzowie zauważą za oknem postać Izabelli pozbawionej oczu — tylko puste, krwawiące oczodoły. W tym samym czasie Pepe znajduje się u Dundersztyca. Pepe walczy z doktorem, gdy nagle ni stąd ni zowąd do pomieszczenia wchodzi była żona szalonego doktora. Widząc co się dzieje, krzyczy. Dundersztyc szybko wyciąga zza kitla pistolet i strzela w głowę kobiety. Pepe próbuje uciec, ale również zostaje postrzelony. Doktor rozpruwa brzuch byłej małżonki i zanurza swoje dłonie w jej wnętrznościach, wyrywając jej organy. Omal nie zwymiotowałam. Przyciemnienie.

Dom głównych bohaterów. Matka zmarłej Izabelli oskarża Fineasza o jej samobójstwo. Jednak Fineasz zdaje się być nieporuszony jej oskarżeniami. Wtem do pokoju wchodzi Linda.

— Fineaszu, masz szlaban — mówi do chłopca, a ten podchodzi do niej, uderza ją w twarz, po czym wybiega na dwór, zamyka się w garażu i coś konstruuje.

W tym czasie Ferb rozmawia z Vanessą i składa jej kondolencje, w związku ze śmiercią jej rodziców. Ojciec Fineasza i Ferba idzie do Fretki, u której przesiaduje Stefa. Bez pukania wchodzi do pokoju przybranej córki i widzi, że Fretka ze Stefą trwają w namiętnym pocałunku.

— Tato... Ja wolę dziewczyny... — odpowiada Fretka, widząc ojca.

— Od dawna chciałyśmy wam o tym powiedzieć... Jesteśmy szczęśliwe — dodaje Stefa, po czym delikatnie chwyta dłoń Fretki. Lorens otwiera okno i wypycha Stefę, która ginie na miejscu. Fredka płacze.

— Pokażę ci, że faceci są lepsi! — krzyczy mężczyzna, zamykając drzwi.

Następnie niemalże rzuca się na Fretkę, zdziera z niej ubrania i ją gwałci. Potem wychodzi, a Fretka patrzy przez okno na zwłoki swej ukochanej. Następnie krótko się śmieje i wiesza się na kokardzie Stefy.

Ferb i Vanessa idą nad rzekę, na randkę. Rozbiera się, dziewczyna się go pyta, co ten robi. Chłopak nic nie odpowiada, tylko ją gwałci, a potem wrzuca no rzeki. Następnie ucieka, ale wpada pod samochód.

W tym czasie Fineasz skończył budować narzędzie zemsty,którym zabił swego ojczyma. Linda stara się go powstrzymać, ale sama zostaje uśmiercona. Odcinek kończy się sceną, gdzie wszyscy bohaterowie są powieszeni na drzewach: Stefa i Fredka trzymają się za ręce, rodzice Fineasza i Ferba mają wyryte uśmiechy i wydrapane oczy, a reszcie bohaterów wypływają wnętrzności.

Całość kończy się utworem: "Dead Theme Silence Song", a na drzewie w sercach,wyryte są inicjały Stefy i Fredki oraz innych par. Nagle pojawia się Jeremiasz z pistoletem w dłoni, wycelowanym w kamerę oraz z kapturem na głowie i mówi szeptem: "Ty będziesz następna...", po czym strzela. Widać tylko plamę krwi, która po chwili przerodziła się w napis: "Już wiem,co będziemy dzisiaj robić!" i pojawiło się przyciemnienie...

Zaczęłam płakać. Powiedziałam o tym rodzicom, ale ten odcinek zniknął z historii nadawanych seriali. Uznano mnie za wariatkę i wysłano do psychologa. Ja wiem, co mam robić u psychiatry. A Ty już wiesz, co będziemy dzisiaj robić...?